2015. augusztus 26., szerda

Nyári összefoglaló 2015

William Welsh- Summer (1931)

Még soha nem volt ilyen típusú bejegyzés a blogon, és nem állítom, hogy hagyományt teremtek majd vele, de most épp kedvem volt hozzá, szóval fogadjátok szeretettel ezt a kis nyári, személyesebb hangvételű visszatekintést.
Az idei nyaram főként a nyűglődésről szólt, valahogy ez nem az én évszakom, a pihenést, lazítást imádom, a kánikulát viszont annyira nem, valahogy évről évre nehezebben viselem, egészségi problémáim pedig nem engedték ebben az évben a vízparti pihenést, illetve inkább az oda való utazást.
Na de ahogy nemrégiben olvastam valahol, ha valami rossz, és nem tudsz rajta változtatni, akkor próbáld élvezni... kád tele hűvös vízzel, és jöhetett a felüdülés... egy jó könyvvel a kezemben gyakorlatilag órákat töltöttem a fürdőkádban ücsörögve.

Könyvek, amiket "kivégeztem" (a fele pszichológia, mert hát eredetileg pszichopedagógusféle lennék, vagy valami olyasmi :-) )

  • Koncz Erzsébet: Tükörcukor
  • Bródy Sándor: Rembrandt
  • Fritz Riemann: A szorongás alapformái
  • John Updike: A terrorista
  • Takács Hajnal: Az asszony verve
  • Jo Nesbo: Denevérember
  • Lisa Genova: Megmaradt Alice-nek


Sorozatok amiket néztem (sokszor szintén a kádban)

  • Jóbarátok (igen, még nem láttam, és le lettem szúrva, hogy én vagyok az egyetlen ember az országban, aki ezidáig nem ismerte, szóval belekezdtem, és jelentem élvezem)
  • Trónok harca (utolsó évad, a legutolsó részt még nem néztem meg, mert egyelőre nem vagyok hajlandó tudomásul venni, hogy az egyik kedvenc szereplőmet (is) meghalasztják... milyen dolog ez már?!)
  • Californication (bugyuta, és sokszor közönséges, de szerettem. A karikatúrának is beillő Tim Minchin pedig nagy kedvencem lett)
  • A híd (második évad)
  • Tudorok (ezt most kezdtem, és egyelőre nem tudom eldönteni tetszik-e annyira, hogy végignézzem az első évadot)
  • True detective (első évad- ez beszippantott, és nem eresztett, szinte egy szuszra felfaltam az egészet. Zseniális.)

A fragrantica.com oldalán minden évszak elején beállítom a kedvenc illataimhoz azokat, amelyekről úgy gondolom majd használni fogom őket az adott időszakban, az idei volt az első év, mikor ebből nagyjából semmi nem valósult meg.

Úgy gondoltam, hogy a Top 4 lesz

  • Jour d'Hermes (Hermes)
  • Hedera (L'Erbolario)
  • Soleil de Capri (Montale)
  • Mon Jasmin Noir L'Eau Exquise (Bvlgari)


Ehelyett szinte alig fújtam parfümöt, legtöbbször a hűtőbe költöztetett The Body Shop Grapefruit testpermetért nyúltam (majdnem elhasználtam a 100 ml-t), ha néhanap magamra pancsoltam valamit, akkor az belefér a Top 3 kategóriába

  • Aqua Universalis (Francis Kurkdjian)- áttetsző frissesség, amit a legnagyobb melegben sem érzek soknak, szerencsére rajtam tartós is
  • Eau de Dolce Vita (Dior)- enyhén citrusos osmanthus, és frézia (mindkettőt imádom)
  • és a 2002-es Clean Fragrance (Clean)- az első Clean amit a szintetikussága ellenére is szeretek, kissé fanyar, muskátlis citrusillat, amelyet meglepően sokan nem szeretnek a fragranticán (természetesen nekem pont ő tetszik a ház eddig megismert illatai közül)

Amire még büszke vagyok, hogy pár hete újra elkezdtem edzeni, és kétszer biciklizni is voltam (imádtam <3 ), Római-part lángos evéssel, és Szentendre oda-vissza (68 km) kipipálva :-) hozzájuk a régi jó öreg szürke Mexx Woman volt az illat társam.
A szokásos városjárós, fotózós kirándulásaim elmaradtak, de talán majd ősszel, ha hűvösebb lesz bepótolom (például Tatára egy éve szeretnék eljutni, idén remélem sikerül).
Szóval így lassacskán a nyár vége felé járva élvezzük ami még hátravan, töltekezzetek napfénnyel, élménnyel, illatokkal, meg amivel még szeretnétek :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése