2015. április 21., kedd

Belong (Celine Dion) 2005


illatcsalád: orientális-virágos

alkotó: Christophe Raynaud


Amikor indítottam ezt a blogot (többek között azzal a céllal, hogy majd a méltatlanul mellőzött vintage illatokat jó alaposan kielemzem, és próbálom népszerűsíteni), akkor nem gondoltam volna, hogy egy celeb illat is beteheti ide a lábát. De bizony betette... mégpedig mind a kettőt.

Miután közel 30 ml-t elfújtam belőle (aki parfüm mániás, az tudja ez mit jelent), és kellően lelazultam ahhoz, hogy miért ne írhatnék itt róla?!... hát jöjjön a drágám...

Celine Dion-ról most nem ejtenék sok szót, régen szerettem, ma már kevés bennem a vad romantika, ami hozzá szerintem elengedhetetlenül szükséges. Ez van. De mindegy is, mert hiába fut az egész projekt a neve alatt, ő a legkevésbé lényeges elem ebben a történetben.
Sokkal inkább fontos Christophe Raynaud, ez a jólfésült francia parfümőr, aki több olyan illatot is kreált, amit nagyon szeretek, vagy ha nem is annyira szeretek, de elismerek. 
Balenciaga: Eau de Cristobal; Carner Barcelona: D600; Guerlain: Love is all, My Insolence; Karl Lagerfeld: Karleidoscope, Yves Rocher: Ambre Noir

Mint már mostanában többször említettem, egyre jobban vonzódom az egyszerűséghez, a minimalista formákhoz, ami a hétköznapjaim komfortosságát adja (vagy inkább adná, ha nem lenne örökös káosz körülöttem).

A Belong ilyen. Egyszerű, puha, libbenő ölelés.
Az összetevőit nézve nem tudom eldönteni, hogy a piros bogyósokat, és a bergamottot hová rejtették, de különösebben nem is hiányolom őket.
Édeskésen indít, ebben akár még az ananász, és cseresznye édessége is benne lehet, de nem a gyümölcsösség domináns, hanem a pihe-puha gyapotvirág.
Lineáris, minimalista kompozíció, virágos felhangokkal, a bazsarózsa jellegzetes, szintén édeskés jellegével, némi szintetikus orchideával, és egy nagyon kellemes fás (pézsmás) leszáradással.
(A hinoki fa illatát ma reményeim szerint tesztelni fogom, és szerintem egy külön poszt keretében majd beszámolok róla, mert a hozzá fűződő szakrális tartalom miatt izgalmas számomra)
Hatósugara, és tartóssága közepes. Hétköznapi, otthonos, munkahelybarát komfortillat, aminek egyszerűségében a nagyszerűsége (csak, hogy egy sztár mellett, egy közhely is legyen ebben a posztban :-) )

fotó: Deb Schwedhelm



Illatjegyei


  • ananász, cseresznye, bergamott, piros bogyós gyümölcsök
  • orchidea, bazsarózsa (peónia), gyapotvirág
  • hinoki fa, ciprus


https://www.facebook.com/illatpiramis

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése