2013. január 23., szerda

Champagne (Yves Saint Laurent) 1993


alkotó: Sophia Grojsman 

(Boucheron: Jaipur; Calvin KleinEternity; Bvlgari Pour Femme; Estée Lauder: Spellbound, White Linen; Gloria Vanderbilt: Vanderbilt; 
Lagerfeld: Sun, Moon, Stars; Kenzo: KashayaLancome: Tresor; Bill Blass: Nude; Celine: Magic; Elizabeth Arden: True Love; Elizabeth Taylor: Diamonds and Rubies, White Diamonds; Michael Germain: Immaculate, Sexual; Paloma Picasso: Tentation; Lalique: Lalique; Oscar de la Renta: Volupte; Yves Rocher: Neblina; Yves Saint LaurentChampage, Paris, Parisienne; Laura Biagiotti: Sotto Voce)

illatcsalád: ciprus- gyümölcsös

üveg: Pierre Dinand


Ihletője állítólag Edmond Roudnitska egyik klasszikusa, a Rochas Femme volt. Összetevőik között valóban sok egyezés található, de a két illat mégsem hasonlít igazán egymásra (szerintem). 

A parfüm nevét a Caron-tól vásárolták, akinek 1923-as illata a Royal Bain de Champagne nevet viselte (ezt 1941-ben Royal Bain de Caron-ra változtatták- ez a verzió ma is kapható)

Az uniszex illatot kezdetben fürdővízbe önthető parfümként árulták, üvege pezsgősüveg formájú volt- 1941-ben készült el eau de toilette formátumban is.




Yves Saint Laurent illata azonban nem sokáig viselhette ezt a nevet, mert a francia bor és pezsgőtársaság, a CIVC (Comité Interprofessionel du Vin de Champagne) a parfüm megjelenése után rögtön beperelte az YSL-t. 
Hamar megszületett a bírói döntés, azonnal más nevet kellett keresni. A botrány természetesen nem maradt hatás nélkül, a Champagne hirtelen Európa legkelendőbb illata lett.

1994-1998-ig egyszerűen csak Yves Saint Laurent néven volt kapható. 
1998-tól lett Yvresse a neve.

Összetételén állítólag nem változtattak, de ezzel nem értek egyet. A Champagne és az Yvresse között igenis van különbség. Míg az Yvresse egy édes puncs lédús barackokból (doux), addig a Champagne... 


... kirobbanóan frissen gyöngyöző, félszáraz (demi sec) pezsgő... nyitánya Barack művésznő vidám, kacéran kacagó viháncolása, menta és egy leheletnyi ánizs izgalmas ölelésében. 
A fejillat lecsengése után, egy nagyon masszív, számomra szinte homogén szívillat következik, amelyben még mindig a hamvas bőrű művésznőé a főszerep, akinek lábai elé hull a nézőtérről csodálatot hozó rózsa, írisz, halovány jázmin- piros lakkcipője alatt halkan súrlódik a színpad szinte észrevétlen, fahéj illatú porossága.
Az alapillatban a pézsma, ámbra, moha, vanília, pacsuli és alig érezhetően a kókusz keveredik a fináléig játszó barack gyümölcsösségével.
Érdekes, nehezen boncolgatható- komplex, tömör illat- szerintem pezsgődugót formázó üvege tökéletesen tükrözi ezt a hatást- beletettek mindent, összenyomták, átkötötték, dugó bele és kész :-) az én szegény fejem (orrom) pedig órák óta csak odáig jutott a kicsomagolásban, hogy (szintén gyöngyöző homlokkal) a feszesre húzott, aranyló zsinegeket épphogy meglazította.
Hatósugara és tartóssága kiváló, órákon át tökéletes intenzitással illatozik. Összességében nagyon egyedi, különleges, "szeretem illat", szépséges külsőségekkel felruházva. 
Emeljük poharunk, az előadás valamennyi művészének- Sophia, Yves és Pierre tiszteletére... Prosit!






Illatjegyei:

FEJ: kömény, sárgabarack, nektarin, őszibarack, menta, ánizs


SZÍV: szegfű, licsi, írisz, fahéj, ibolya, rózsa, jázmin, gyöngyvirág


ALAP: ámbra, pacsuli, pézsma, benzoin, kókusz, vanília, tölgymoha, vetiver, cédrus, styrax








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése