2015. november 5., csütörtök

Parfum Trouve (Miller et Bertaux)



illatcsalád: virágos-fás-pézsma

alkotó: ?

A Miller et Bertaux nagy meglepetéssel indított nálam, én valamiért mindig azt
hittem, hogy egy férfi, és egy nő párosáról van szó, de valójában a céget két, kissé bohém külsejű férfi alapította 1985-ben, Francis Miller, és Patrick Bertaux.
A Párizs szívében található aprócska butik prêt-à-porter ruhákat forgalmaz egyszerű, minimalista stílusban (a prêt-à-porter, vagyis "kész viselet", ugye ellentétben a haute couture ruhákkal, nem személyre szabottan, hanem több méretben készül, és nyilván a megfizethető(bb) árkategória.).
Hogy kinek pattant ki a fejéből a parfüm biznisz azt nem tudom, mindenesetre 1990-ben előálltak két illattal, az egyik a nevéből adódóan zöld Green, green and green, a másik a tömjénes, dohányos, fűszeres... hmmmm... Spiritus (sajnos egyiket sem ismerem, pedig szeretném, az utóbbit különösen).
Azóta összesen 10 parfüm látott náluk napvilágot, ahogy észrevettem főként a spirituális vonalon kalandozva. Meghatározó elem náluk a fa, amely tükrözi Francis gyerekkori illatélményeit, ugyanis apja fűrésztelepen dolgozott, illetve közös utazásaik Ázsiában, ahol magukba szippantották az ottani látvány-, íz-, és illatvilágot.
Mikor megismertem a Parfum Trouve-t, épp kereső időszakomban voltam, a Shiseido Feminite du Bois-ra vadásztam megszállottan, de akkor azt nem találtam, lett viszont helyette Parfum Trouve mintám, amivel kihúztam azt az időszakot, amíg meg nem szereztem a Shiseido illatot.

Mondanám, hogy a fejillatban mi minden parádézik, de annyira lineáris leszáradású, hogy tulajdonképpen nem igazán tudom fázisokra boncolni.
Fő jellemvonása a pihe-puha pézsma, amiben selymes, megnyugtató, otthonos szantálfa érezhető, igen kellemes fűszerezéssel. 
Kardamom mellett fahéj fedezhető fel az indiai fűszercsokorból, és elméletben elég markáns virágok kaptak még helyet az összetevők között (ylang-ylang, írisz, liliom), amelyekből én a világon semmit sem érzek.
Különleges fás akkordját, talán a klasszikus gitárokhoz, zongorához is használt, trópusi esőerdőkben őshonos paliszander rózsafa (Dalbergia baroni) adja, amely fényes, gyönyörűen erezett felületével nem csak kellemes rózsaillatú fa, hanem igen szemrevaló látvány is.
A benne lévő indiai chutney ügyében sajnos nem tudok érdemben nyilatkozni, sohasem kóstoltam ezt a mártást semmilyen formában, és ízesítéssel, viszont recepteket már kerestem hozzá, az olaszországi utam óta úgyis a nemzetközi konyhák kísérletező lázában égek (a napokban libanoni mentás omlettet készítettem vacsorára, ami egy meglepő, de kellemes kombináció).

A Trouve összességében egy puha, kellemesen fás, édesen fűszeres biztonsági illat, amivel szerintem nem lehet nagyon mellélőni, mondjuk brillírozva kitűnni sem, de ez nálam egy ideje már nem gond, sőt. 
Tartóssága kiváló, hatósugara közepes, hamar bőrközeli illattá válik, ami ennek a melengető, kuckózós illat típusnak határozottan jól áll.
Sajnálom, hogy a fűszerezést nem sikerült jobban megfejtenem, ha Nektek van ötletetek, hogy mi lehet még benne, akkor írjátok meg legyetek szívesek.
Parádés masala tea ami eszembe jut róla, egy pötty tejjel, mézzel ízesítve. (Szálas teákat favorizáló ínyencek most ne olvassanak tovább. Ajánlom figyelmetekbe a Basilur márka masala chai filtereit, mert az egyik legjobb filteres változat amit eddig kóstoltam, és őszre-télre olyan szívet melengető, hogy mindenképp érdemes kipróbálni.)





Illatjegyei

pézsma, írisz, ylang-ylang, liliom, virginiai cédrus, szantálfa, chutney,
paliszander rózsafa, fűszerek


2 megjegyzés:

  1. Örök kedvencem! Csodálatos illat, sose fogom megbocsátani, hogy már nem forgalmazzák itthon a márkát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is szerettem, és szintén sajnálom, hogy nincs már nálunk. A Shanti Shanti is nagyon tetszett anno, gyönyörű rózsa illat, a 3xGreen-hez pedig sajna már nem volt szerencsém.

      Törlés